ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Villamos Biztonsági Felülvizsgálati Jegyzőkönyv Kezelő Rendszer
I. Általános rendelkezések
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató által működtetett 60364.hu internetes alkalmazás használata körébe tartozó valamennyi szerződéses jogviszony tekintetében meghatározza a felek jogait és kötelezettségeit, illetve a szolgáltatás igénybevételével összefüggő körülményeket.
1.2.A 60364.hu weboldal célja, hogy segítse az érintett szakembereket és épületüzemeltetőket az összekötő és felhasználói berendezésekről, valamint a potenciálisan robbanásveszélyes közegben működő villamos berendezésekről és védelmi rendszerekről szóló 40/2017. (XII.4.) NGM rendelet szerinti villamos biztonsági felülvizsgálati dokumentáció (jegyzőkönyv) elkészítésében és megőrzésében.
1.3. A jelen ÁSZF hatálya valamennyi Felhasználóra kiterjed. A jelen ÁSZF rendelkezései kötelezik, illetve jogosítják a Szolgáltatót és a Felhasználókat, azok minden képviselőjét, jogutódját vagy engedményezettjét.
1.4. A szerződésre a magyar jog szabályai irányadók, így különösen a Polgári Törvénykönyv (Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, valamint a 40/2017. (XII.4.) NGM rendelet előírásai irányadóak.
1.5. A felhasználó a regisztrációval elfogadja jelen ÁSZF valamennyi feltételét. Jelen ÁSZF elérhető a 60364.hu weboldalon.
1.6. Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.
II. A Szolgáltató
2.1. A Szolgáltató
megnevezése: COSINUS FI 98 Villamosipari és Szolgáltató Betéti Társaság (a továbbiakban: ”Szolgáltató”)
székhelye: 4150 Püspökladány, Jog utca 14. 2. lház. 2. em. 7. ajtó
cégjegyzékszám: 09-06-016827
adószám: 22361437-2-09
nyilvántartja: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
2.2. A Szolgáltató elérhetőségei
Email cím: ugyfelszolgalat@60364.hu
Kapcsolattartó neve: Sólyom Csaba
Honlap: www.60364.hu
III. A Szolgáltatás
3.1. A Szolgáltató online rendszeren keresztül digitális dokumentációs szolgáltatást nyújt villamos biztonsági felülvizsgálók és létesítményüzemeltetők részére.
3.2. A Szolgáltató kizárólagos tulajdonosa és üzemeltetője a 60364.hu weboldalnak, és ezen keresztül biztosítja a jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltatások nyújtását.
3.3. A 60364.hu egy online Villamos Biztonsági Felülvizsgálati Jegyzőkönyv kezelő rendszer. A villamos biztonsági felülvizsgálat a 40/2017. (XII.4.) NGM rendeletben meghatározott olyan kötelező időszakos, illetve rendkívüli ellenőrzési tevékenység, amelynek célja annak megállapítása, hogy az épület vagy létesítmény villamos berendezései és hálózata a vonatkozó műszaki biztonsági előírásoknak megfelelnek-e, valamint biztonságos és üzemszerű használatra alkalmasak-e.
A felülvizsgálat során a jogosult felülvizsgáló személy vagy szervezet:
A felülvizsgálat eredménye dokumentált formában (jegyzőkönyv) rögzítésre kerül, amelynek megőrzéséről a létesítmény üzemeltetője köteles gondoskodni.
A Szolgáltatás főbb elemei:
3.4. A Szolgáltatás nem minősül hatósági tevékenységnek és nem helyettesíti a vonatkozó jogszabályok (különösen a 40/2017. (XII.4.) NGM rendelet) alapján előírt szakmai vizsgálatokat, hanem azok dokumentálását és rendszerezését támogatja.
IV. Fogalommeghatározások
Az ÁSZF-ben használt fogalmak eltérő rendelkezések hiányában az alább meghatározott jelentéssel bírnak.
Szolgáltató: Jelen ÁSZF II. pontjában nevesített gazdasági társaság, amely a Weboldalt üzemelteti és a szolgáltatást biztosítja.
Weboldal/Honlap: Villamos Biztonsági Felülvizsgálati Jegyzőkönyv kezelő online rendszer, amelyen keresztül a Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltatásokat biztosítja, és amely a 60364.hu URL címen érhető el.
Felhasználó: minden természetes vagy jogi személy, aki a Honlapra regisztrál és igénybe veszi a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat.
Felülvizsgáló: olyan természetes személy vagy szervezet, aki/amely a jogszabályi feltételeknek megfelelően villamos biztonsági felülvizsgálatokat végez, és a Honlap szolgáltatásait dokumentáció készítésére és tárolására használja.
Létesítményüzemeltető: olyan cég, társasház, aki (mint épület- vagy létesítménytulajdonos/üzemeltető) köteles elvégeztetni a villamos biztonsági felülvizsgálatot valamint jogosult villamos biztonsági felülvizsgálati jegyzőkönyvekhez hozzáférni.
Villamos biztonsági felülvizsgálat: olyan szakmai eljárás, amely során a villamos berendezések és rendszerek állapotát, biztonságos működését, valamint a vonatkozó jogszabályi és műszaki előírásoknak való megfelelését ellenőrzik, dokumentálják, és szükség esetén javaslatot tesznek a hibák vagy hiányosságok megszüntetésére.
Jegyzőkönyv/Dokumentáció: a felhasználó által a Honlap segítségével létrehozott villamos biztonsági felülvizsgálati jegyzőkönyv vagy a rendszerbe feltöltött szkennelt dokumentum.
Regisztrációs díj: a Felhasználó által a szolgáltatás igénybevételéért fizetendő hozzáférési díj és a választott csomagdíj.
Adatkezelési tájékoztató: a Szolgáltató által közzétett szabályzat, amely részletezi a személyes adatok kezelésének módját.
Értesítés: a rendszer által automatikusan küldött elektronikus üzenet (e-mail), amely tájékoztatást ad többek között a dokumentáció lejárati idejéről vagy a szerződéses feltételek változásáról.
V. A szerződés tárgya
5.1. Jelen szerződés tárgya a Szolgáltató által üzemeltetett Honlap online rendszer használatának biztosítása a Felhasználók részére.
5.2. A Szolgáltató a Felhasználó részére hozzáférést biztosít:
5.3. A Felhasználó a regisztrációs díj megfizetésével és a jelen ÁSZF elfogadásával válik jogosulttá a fenti szolgáltatások igénybevételére.
5.4. A Szolgáltató vállalja, hogy a rendszer megfelelő működését és a felhasználói adatok biztonságos tárolását a vonatkozó jogszabályoknak és szakmai elvárásoknak megfelelően biztosítja, ugyanakkor nem vállal felelősséget a Felhasználó által megadott adatok, mérési eredmények vagy jegyzőkönyvek tartalmi helyességéért.
VI. A szerződés létrejötte: regisztráció és díjazási feltételek
6.1. A Szolgáltatás igénybevételéhez a Felhasználónak regisztrálnia kell. Regisztrálhatnak villamos biztonsági felülvizsgálatot végző szakemberek (felülvizsgálók) és lakás- vagy épületüzemeltető szervezetek (cégek, társasházak) is. A regisztrált felhasználó egyedi belépési azonosítót (felhasználónév, jelszó) kap, amelyet bizalmasan kell kezelnie. Felhasználó köteles a regisztrációkor megadott adatokat mindig naprakészen tartani.
6.2. A Weboldalon történő regisztrációval, valamint a regisztrációs díj megfizetésével a Felhasználó és a Szolgáltató között hatályos szerződés jön létre.
6.3. A szerződés alapján a Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltatásokat (különösen: jegyzőkönyv-sablonok biztosítása, dokumentáció generálása és tárolása, értesítések küldése, közös hozzáférés biztosítása) nyújtja a Felhasználó részére, a Felhasználó pedig vállalja a Szolgáltatás ellenértékének megfizetését, valamint az ÁSZF betartását.
6.4. A szerződés a regisztráció visszaigazolásával és a regisztrációs díj teljesítésével jön létre, és a felek közötti jogviszonyt a jelen ÁSZF rendelkezései szabályozzák.
6.5. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint módosítani a szolgáltatás tartalmát, illetve a szerződéses feltételeket, amelyről a Felhasználót előzetesen értesíti.
6.6. A Szolgáltató a regisztráció során és az azt követő szerződés teljesítése érdekében az igénybe vevő azonosításához szükséges személyes adatokat és lakcím adatokat kezelheti. Emellett a díjak számlázásához a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, tartamára és helyére vonatkozó adatokat is rögzíthet Minden további adatkezelés (pl. marketing) csak előzetes tájékoztatás és a felhasználó önkéntes hozzájárulása alapján lehetséges. A Szolgáltató a személyes adatokat a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben kezeli, és a szerződés megszűnése után haladéktalanul gondoskodik az adatok törléséről. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az adatkezelés részletes szabályait a Szolgáltató Adatvédelmi Tájékoztatója tartalmazza, amelyről a Honlapon tájékozódhat. A regisztráció érvényességének feltétele, hogy a Felhasználó a jelen ÁSZF mellett az Adatvédelmi Tájékoztatót is kifejezetten elfogadja.
6.7. A Regisztrációs díj mértékét és fizetési módját a honlapon közzétett díjtáblázat tartalmazza.
6.8. A felülvizsgálók a hozzáférési díj megfizetésével az alábbi funkciókhoz férnek hozzá:
A rendszer éves szinten 5 db munka létrehozását teszi lehetővé ingyenesen, dokumentumok kitöltésével. A munkák tartalma magában foglalja a rendszerben megtalálható kisfeszültségű jegyzőkönyveket, mérési jegyzőkönyveket és bizonylatokat.
6.9. A rendszer további funkciói és a munkák létrehozása különböző csomagok igénybevételével érhetők el. A csomagok tartalma, ára és szolgáltatási szintje a honlapon kerül közzétételre. A felhasználó a regisztráció során választhat a rendelkezésre álló csomagok közül, és a díjfizetés visszaigazolásával jön létre a szolgáltatási jogviszony.
6.10. A Felhasználó a regisztráció során választhat a rendelkezésre álló csomagok közül. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a csomagok, azok díjai és a kapcsolódó fizetési feltételek a honlapon nyilvánosan elérhetők, és a regisztrációval elfogadja azokat.
6.11. A Felhasználó a szerződés létrejöttének feltételeként vállalja a hozzáférési díj és a csomag díjának megfizetését. A díj befizetése után az kerül aktiválásra a Szolgáltatáshoz való hozzáférés. A fizetés módját és esedékességét a weboldalon közöljük. A díjfizetés akkor minősül teljesítettnek, amikor az a Szolgáltató bankszámláján hiánytalanul jóváírásra kerül. Amennyiben a Felhasználó késedelembe esik a díjfizetéssel, a Szolgáltatás szüneteltethető vagy felmondható. A Szolgáltatás igénybevételéről számla kerül kiállításra a vonatkozó jogszabályok szerint.
6.12. A Felhasználó a rendszerben igénybe vett szolgáltatási csomagot bármikor módosíthatja, új csomagra válthat. A csomagváltás a Szolgáltató felé történő megrendeléssel és az új csomag díjának megfizetésével válik érvényessé. A csomagváltás során a Szolgáltató arányosan elszámol a korábban megkezdett szolgáltatásokkal.
VII. Felhasználói kötelezettségek és felelősség
7.1. A Felhasználó köteles a regisztrációkor és utóbb a szerződéses jogviszony fennállása alatt valós, pontos adatokat megadni. Bármely változást haladéktalanul be kell jelenteni. A hozzáférési adatokat (jelszó, email) titokban kell tartani. A fiók biztonságáért a Felhasználó felel.
7.2. A Weboldalon létrejövő jegyzőkönyvek tartalmáért és pontosságáért a Felhasználó teljes felelősséggel tartozik. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználók által bevitt adatok (pl. mérési értékek, helyiségleírások stb.) helyességéért vagy jogszerűségéért. A generált PDF dokumentumok a Felhasználó kezébe kerülnek, és azok használata kizárólag a Felhasználó önálló döntésén alapul. A felek közösen látják el és kezelik a dokumentációkat, de azok tartalmi megfelelőségéért a dokumentumot szolgáltató fél felel.
7.3. A Felhasználó köteles a Szolgáltatást kizárólag annak rendeltetésének megfelelően használni. Tilos a Szolgáltatást jogellenes vagy a jelen ÁSZF-ben nem engedélyezett célra igénybe venni.
VIII. Szolgáltató kötelezettségei és felelőssége
8.1. A Szolgáltató vállalja, hogy a honlapot a szokásos megbízhatósággal és biztonsági előírásokkal üzemelteti. Nem felel azonban a szolgáltatás esetleges hibáiért, karbantartási időszakokért vagy a használatból eredő károkért (például adatvesztésért), amennyiben ezek nem a Szolgáltató súlyos gondatlansága vagy szándékos jogsértése miatt következtek be. A Szolgáltató nem felel olyan adatkezelési eseményekért sem, amelyek felhasználói helytelen kezelést vagy jogosulatlan hozzáférést eredményeznek.
8.2. A Szolgáltató köteles a regisztrált Felhasználók számára a honlap és a rendszer működését folyamatosan biztosítani, a szolgáltatást a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon elérhetővé tenni.
8.3. A Szolgáltató a rendszerben tárolt felülvizsgálati dokumentációt biztonságosan kezeli, a hozzáférést a jogosult Felhasználók részére biztosítja, és a lejárat előtti értesítéseket a rendszer automatikusan küldi.
8.4. A Szolgáltató köteles a Felhasználók személyes és üzleti adatainak védelmére, azokat a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezelni.
8.5. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a felhasználók által a rendszerbe feltöltött dokumentációk tartalmáért, szakmai helyességéért vagy a rendszer rendeltetésellenes használatából eredő károkért.
IX. Szellemi tulajdon védelme
9.1. A Szolgáltató által működtetett Weboldal, annak forráskódja, megjelenése, grafikai és tartalmi elemei, a jegyzőkönyv-sablonok, szöveges anyagok, adatbázisok, valamint a rendszer működését biztosító szoftverek mind a Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képezik és szerzői jogi védelem alatt állnak. Ezek bármilyen másolása, továbbítása, átdolgozása vagy eltérő felhasználása a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül jogellenes, és jogi következményeket von maga után.
9.2. A Felhasználó a rendszer tartalmát kizárólag a Szolgáltatás igénybevételére jogosult felhasználni, és semmilyen módon nem jogosult azt másolni, terjeszteni, átdolgozni vagy harmadik fél számára hozzáférhetővé tenni a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül.
9.3. A Szolgáltató jogosult a Felhasználó hozzáférését azonnali hatállyal felfüggeszteni vagy megszüntetni, ha a Felhasználó a rendszert a fentiekkel ellentétesen használja, valamint kártérítést követelhet az ebből eredő károkért.
X. Nem engedélyezett célok
10.1. A Felhasználó a Szolgáltatást kizárólag a jelen ÁSZF-ben meghatározott rendeltetésének megfelelően használhatja. Tilos a Szolgáltatás igénybevétele minden olyan célra, amely:
10.2. A Szolgáltató jogosult a Felhasználó hozzáférését azonnali hatállyal felfüggeszteni vagy megszüntetni, valamint kártérítést követelni, ha a Szolgáltatást nem engedélyezett célra használják.
XI. A dokumentáció kezelése és értesítések
11.1. A felülvizsgálatokhoz a rendszer űrlap formátumú jegyzőkönyv sablonokat biztosít, amelyek egységes, modern megjelenéssel rendelkeznek.
11.2. A kitöltött sablonokat az alkalmazás automatikusan PDF formátumba generálja le, és tárolja el. A rendszerben tárolt felülvizsgálati dokumentáció (jegyzőkönyv) a kitöltés után PDF fájlként vagy beszkennelt formában elérhető és később is visszakereshető.
11.3. A Felülvizsgálók és a regisztrált Létesítményüzemeltetők esetében a rendszer a munka lezárását követően azonnal láthatóvá teszi az elkészült dokumentumot a Felhasználó fiókjában.
11.4. Nem regisztrált Létesítményüzemeltetők esetén a Felülvizsgáló letöltheti az elkészült dokumentumokat, és e-mailben megküldi vagy nyomtatás után papír alapon adja át a Létesítményüzemeltetőnek. Az aláírt dokumentumok visszaszkennelhetők a rendszerbe, így a rendszer teljes körű, aláírt felülvizsgálati dokumentációt tárol.
11.5. A rendszer tárolja a felülvizsgálati dokumentációt, beleértve a PDF-eket és a szkennelt anyagokat is.
11.6. A Szolgáltató rögzíti a dokumentumok érvényességének lejárati dátumát. A lejárat közeledtével a rendszer automatikusan e-mail értesítést küld mindkét félnek, hogy időben elvégezhessék a következő felülvizsgálatot vagy megújítsák a dokumentációt.
11.7. A felek közötti hivatalos kommunikáció (panasz, támogatás, tájékoztatás) elsősorban elektronikus úton, e-mailben történik. A Szolgáltató megadott címre – általában a regisztrációkor megadott e-mail címre – küld minden értesítést.
XII. Szerződés időtartama, elállás és felmondás
12.1 A Szolgáltató és a Felhasználó között létrejövő szerződés határozatlan időre szól.
12.2. A Felhasználót az elektronikus szolgáltatásra vonatkozóan a Ptk. és a vonatkozó jogszabályok alapján elállási jog illeti meg, amennyiben a szolgáltatás teljesítése még nem kezdődött meg. A Felhasználó az elállási jogát írásban, e-mail útján gyakorolhatja a Szolgáltató részére a regisztráció során megadott kapcsolattartási e-mail címen. Az elállásnak tartalmaznia kell a Felhasználó nevét, az elállni kívánt szolgáltatás megnevezését és a regisztráció során használt e-mail címet vagy felhasználói azonosítót. Az elállási jog a szerződés létrejöttétől számított 14 napon belül gyakorolható, kivéve, ha a szolgáltatás teljesítése a Felhasználó kifejezett hozzájárulásával az elállási határidőn belül megkezdődik. Elállás esetén a Szolgáltató köteles a Felhasználótól kapott díjat haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. A visszatérítés módját a Szolgáltató a Felhasználó által megadott fizetési mód szerint biztosítja.
12.3. Mindkét fél jogosult a szerződést indokolás nélkül, 30 napos felmondási idővel felmondani. A felmondás írásban, e-mail útján is történhet, és a felmondási idő a Felhasználó értesítésétől kezdődik.
12.4. A szerződés azonnali hatállyal, rendkívüli felmondással megszüntethető különösen az alábbi esetekben:
12.3. A szerződés megszűnése esetén a Felhasználó hozzáférése a rendszerhez megszűnik. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a rendszerben tárolt adatokat a jogszabályoknak megfelelő ideig megőrizze.
XIII. Adatkezelés, adatvédelem
13.1. A Szolgáltató az adatkezelést az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2001. évi CXII. törvény (Infotv.) és az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (GDPR) előírásainak megfelelően végzi.
13.2. A Szolgáltató a honlapon regisztrált Felhasználók és a rendszerben tárolt dokumentáció adatainak kezelője.
13.3. A Szolgáltató az adatokat a szolgáltatás nyújtása, a regisztráció és azonosítás, a rendszer működtetése, a felülvizsgálati dokumentációk kezelése, valamint a kapcsolattartás és értesítések küldése céljából kezeli.
13.4. A Szolgáltató az adatkezelés során az alábbi adatokat kezeli:
13.4.1. Létesítményüzemeltetők esetén:
Regisztráló cég kapcsolattartó Vezetéknév
Regisztráló cég kapcsolattartó Keresztnév
Regisztráló cég kapcsolattartó telefonszám
Regisztráló cég kapcsolattartó e-mail cím
telephelyi kapcsolattartó Vezetékneve
telephelyi kapcsolattartó Keresztneve
telephelyi kapcsolattartó e-mail cím
üzemi kísérő Vezetéknév
üzemi kísérő Keresztneve
13.4.2. Felülvizsgálók esetén:
Felülvizsgáló Vezetékneve
Felülvizsgáló Keresztneve
Felülvizsgáló e-mail cím
Felülvizsgáló telefonszám
Felülvizsgáló Érintésvédelmi felülvizsgáló bizonyítvány száma
Felülvizsgáló Erősáramú berendezés felülvizsgáló bizonyítvány száma
Felülvizsgáló Villamos biztonsági felülvizsgáló bizonyítvány száma
Felülvizsgáló tűzvédelmi szakvizsga bizonyítvány száma
Felülvizsgáló továbbképzési igazolás száma
Felülvizsgáló Cég neve
Felülvizsgáló Cég székhely Irányítószám
Felülvizsgáló Cég székhely Város
Felülvizsgáló Cég székhely utca
Felülvizsgáló Cég székhely házszám
Felülvizsgáló Cég adószám
Mérési segéd Vezetéknév
Mérési segéd Keresztnév
Segítő felülvizsgáló Vezetéknév
Segítő felülvizsgáló Keresztnév
Segítő felülvizsgáló vizsgabizonyítvány száma
Segéd Vezetéknév
Segéd Keresztnév
13.5. A Felhasználók adatkezeléssel kapcsolatos jogait az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmazza, ideértve az adatok hozzáféréséhez, helyesbítéséhez, törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához való jogokat.
13.6. A Szolgáltató az adatokat harmadik fél részére kizárólag jogszabályban meghatározott esetekben továbbítja.
13.7. A Szolgáltató a személyes adatok védelme érdekében technikai és szervezési intézkedéseket alkalmaz, biztosítva azok jogosulatlan hozzáférés, módosítás vagy törlés elleni védelmét.
XIV. Kárfelelősség
14.1. A Szolgáltató a szolgáltatás nyújtása során köteles gondoskodni a Weboldal biztonságos működéséről, a felhasználói adatok védelméről, valamint a szolgáltatásban szereplő dokumentációk és sablonok hozzáférhetőségéről.
14.2. A Szolgáltató nem felel a Felhasználó hibás adatbeviteleiért, az e-mail útján történő értesítések nem kézbesíthetőségéért, illetve a Weboldal rendeltetésszerű használatától eltérő, jogellenes tevékenység következtében keletkezett károkért.
14.3. A Felhasználó felelős a regisztráció során megadott adatok helyességéért, a jelszavak biztonságáért, valamint azért, hogy a rendszerhez való hozzáférését jogszerű célokra használja. A Felhasználó felel a Weboldal jogosulatlan használatából vagy másolásából eredő károkért.
14.4. A Szolgáltató semmilyen esetben nem vállal felelősséget közvetett, elmaradt vagy következményes károkért, ideértve a haszonkiesést, adatvesztést vagy a rendszer használatának átmeneti korlátozásából származó veszteséget, kivéve, ha a kárt a Szolgáltató szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartása okozta.
XV. Panaszkezelés
15.1. A Felhasználó panasszal élhet a Szolgáltatóval szemben a Szolgáltatás igénybevétele során felmerült problémák, hibák vagy jogsértések esetén. A panaszt írásban, e-mail útján kell benyújtani a Szolgáltató által megadott kapcsolattartási e-mail címen, megjelölve a panasz tárgyát és a kapcsolódó adatokat.
15.2. A Szolgáltató minden beérkező panaszt nyilvántartásba vesz, és biztosítja a panasz azonosíthatóságát, kezelésének nyomon követhetőségét.
15.3. A Szolgáltató a panaszt haladéktalanul, de legkésőbb a beérkezéstől számított 30 napon belül kivizsgálja, és a Felhasználót írásban tájékoztatja az intézkedésről, illetve a panasz elbírálásának eredményéről.
15.4. Ha a panasz alaptalan, a Szolgáltató írásban közli a Felhasználóval az elutasítás indokát.
15.5. A Felhasználót a Szolgáltatóval szemben megilletik a jogszabályokban biztosított további jogorvoslati lehetőségek, ideértve a fogyasztóvédelmi hatósághoz vagy bírósághoz történő fordulást, amennyiben a panaszkezelés eredménye nem kielégítő.
XVI. Kapcsolattartás
16.1. A Szolgáltató és a Felhasználó közötti hivatalos kommunikáció elsősorban e-mail útján történik, a regisztráció során megadott e-mail címek használatával.
16.2. A Szolgáltató e-mailben küldi a szolgáltatással kapcsolatos értesítéseket, beleértve a dokumentációk elérhetőségét, lejárati figyelmeztetéseket, díjfizetési értesítéseket, valamint a panaszkezeléssel kapcsolatos visszajelzéseket.
16.3. A Felhasználó köteles a regisztráció során megadott e-mail címet naprakészen tartani, és rendszeresen ellenőrizni, hogy a Szolgáltató értesítéseit megkapja. Ezen felül a Felhasználó köteles haladéktalanul bejelenteni minden, az adatkezeléshez kapcsolódó változást, így különösen a név, cím, elérhetőség vagy egyéb regisztrációs adat módosulását.
16.4. Az e-mail útján küldött értesítés a kézbesítés napján tekintendő megtettnek, amennyiben a címzett a küldeményt nem tudta fogadni a saját hibájából.
16.5. A Felhasználó e-mailben tehet panaszt, kérhet információt, vagy élhet elállási jogával, az e-mailben megadott szabályok szerint.
XVII. Egyéb rendelkezések
17.1. Amennyiben jelen ÁSZF bármely rendelkezése bármely okból érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak bizonyulna, ez nem érinti az ASZF vagy a Szerződés további rendelkezéseinek érvényességét és végrehajthatóságát. Ilyen esetben a Felek kötelesek oly módon együttműködni, hogy az ASZF vagy a Szerződés által meghatározott célok más lehetséges módon, a jogszabályi rendelkezésekkel összhangban végrehajthatók legyenek.
17.2. A Szolgáltató jogosult az Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani, amennyiben azt a szolgáltatás fejlesztése, jogszabályi változás, vagy a felhasználói igények indokolják. A módosításról a Szolgáltató a weboldalon vagy a Felhasználó regisztrált e-mail címére küldött értesítés útján tájékoztatja a Felhasználót. A Felhasználó a módosított ÁSZF-et a módosítás hatálybalépését követően a szolgáltatás további használatával elfogadottnak tekinti. Amennyiben a Felhasználó a módosításokat nem fogadja el, jogosult a szerződést a módosítás hatálybalépéséig rendkívüli felmondással megszüntetni.
17.3. A Felek megállapodnak, hogy a Szolgáltatással kapcsolatos felmerült jogvitát igyekeznek békés, tárgyalásos úton rendezni. Amennyiben vitájukat békés úton nem tudják rendezni, úgy kikötik a Szolgáltató székhelye helye bíróság illetékességét.
17.4. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó magyar jogszabályok, különösen a mindenkor hatályos Ptk. rendelkezései az irányadók.
Kelt, Püspökladány, 2025. szeptember 01.